Ώρα για σκέψη και δράση!
Ποια είναι τα 10 χαρακτηριστικά των επιτυχημένων ιδιοκτητών μιας επιχείρησης;
Είναι αλήθεια πως πολλές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν. Τι διαφοροποιεί ωστόσο εκείνους που αποτυγχάνουν από εκείνους που δεν σταματούν να επιτυγχάνουν;
Ίσως τώρα που μένουμε σπίτι και υπάρχει αρκετός χρόνος για απολογισμό είναι μια καλή στιγμή να αναρωτηθούμε αν διαθέτει και η δική μας επιχείρηση αυτά τα χαρακτηριστικά .
Τί λέτε;
Είμαστε αρκετά δυνατοί για την επόμενη μέρα;
Συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και συνήθειες βοηθούν τους επιχειρηματίες να υπερνικούν τα εμπόδια και να δημιουργούν πολύ επιτυχημένες επιχειρήσεις.
Δείτε παρακάτω 10 από αυτά τα χαρακτηριστικά.
1. Έχουν όραμα και κάνουν όνειρα. Έχουν ένα όνειρο, ένα πάθος. Επιθυμούν να φτιάξουν ένα «δάσος».
“Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων δημιουργούν συχνά κάτι από το τίποτα. Πρέπει να δείτε την επιχείρησή σας με τα μάτια του μυαλού σας και να έχετε πίστη στο όραμά σας…” λέει η Anita Campbell, ιδρύτρια και CEO του SmallBizTrends.com.
2. Αρπάζουν τις ευκαιρίες.
Αυτά που σήμερα θεωρούνται τάση και είναι τα δυνατά χαρτιά στην αγορά, μας φαινόντουσαν πολύ παράξενα concept, όταν πρωτοεμφανίστηκαν. Αλλά οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες σκέφτονται έξω από τα τετριμμένα και βλέπουν προοπτικές εκεί που οι άλλοι αρνούνται.
3. Ξέρουν πώς να το κάνουν.
Πολλοί άνθρωποι έχουν ιδέες. Αλλά από τη σκέψη μέχρι την εκτέλεση της ιδέας ο δρόμος είναι μεγάλος. Είναι αυτή ακριβώς η ικανότητα που έχουν ορισμένοι επιχειρηματίες να κάνουν πράξη τις σκέψεις και τις ιδέες τους και στο σημείο αυτό διαφοροποιούνται από εκείνους που κάνουν απλώς όνειρα.
4. Τα κάνουν όλα βήμα -βήμα.
“Ακόμη και όταν έχουν μεγάλα σχέδια, οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες γνωρίζουν πως δεν μπορούν να τα εκπληρώσουν σε μια στιγμή”, επισημαίνει η Campbell και συνεχίζει “Δεν έχεις ποτέ αρκετά. Ποτέ αρκετά χρήματα, ποτέ αρκετούς ανθρώπους, ποτέ αρκετό χρόνο μέσα στη μέρα.” Έτσι θέτουμε ενδιάμεσους στόχους. Ένα «δέντρο» την ημέρα. Ξεκάθαρους βραχυπρόθεσμους και μεσοπρόθεσμους. Με υπομονή και επιμονή για να πετύχουμε τους μακροπρόθεσμους.
5. Ζητούν βοήθεια.
Όλοι χρειαζόμαστε τον μέντορά μας! Αυτό κάνουν και οι μεγαλύτεροι από τους σημερινούς ηγέτες. Αναζητούν έτσι ανθρώπους με εμπειρία από τον κλάδο τους που θα συμπληρώσουν τις δικές τους ικανότητες.
6. Είναι προσαρμοστικοί και ευέλικτοι.
Λάθη δεν κάνουν μόνο αυτοί που δεν κάνουν τίποτα. Άρα όσοι επιχειρούν ίσως να κάνουν και λάθη. Η διαφορά είναι ότι εκείνοι είναι πρόθυμοι να τα δεχτούν και να μάθουν από αυτά και επίσης είναι πρόθυμοι να προσαρμόσουν την πορεία τους στα νέα δεδομένα.
7. Έχουν αυτοπεποίθηση.
Δεν αμφισβητούν τον εαυτό τους. Η επιμονή τους τούς ωθεί μπροστά και τους κρατά συγκεντρωμένους στο στόχο, ακόμη και όταν τα πράγματα δεν δείχνουν να πηγαίνουν όπως τα θέλουν.
8. Δεν δειλιάζουν και δεν φοβούνται την αποτυχία.
Ο φόβος της αποτυχίας εμποδίζει πολλούς ανθρώπους να ξεκινήσουν μια επιχείρηση ή να κάνουν καινούρια πράγματα. Οι επιτυχημένοι άνθρωποι από την άλλη κατανοούν τους κινδύνους και το ρίσκο και προσπαθούν να τα μετριάσουν χωρίς να σταματούν τα σχέδιά τους.
9. Φτιάχνουν δυνατές ομάδες.
Όσο οι επιχειρήσεις μεγαλώνουν, τόσο περισσότερους ανθρώπους προσλαμβάνουν. Οι υπεύθυνοι και εργαζόμενοι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά κάθε επιχείρησης. Οπότε η ικανότητα να κάνει κανείς σωστές προσλήψεις είναι καταλυτική.
10. Αναθέτουν καθήκοντα.
Οι πιο επιτυχημένοι άνθρωποι γνωρίζουν, ότι δεν μπορούν να κάνουν τα πάντα, ιδιαίτερα όταν η επιχείρηση μεγαλώνει. Από τη στιγμή που θα προσλάβουν κατάλληλους εργαζόμενους, τους αφήνουν να κάνουν τη δουλειά τους και οι ίδιοι επικεντρώνονται σε αυτό που ξέρουν να κάνουν καλύτερα.
Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε πως για να αποτελέσει επιτυχία μια επιχειρηματική ιδέα απαιτείται ικανότητα συνδυασμού της δημιουργικότητας ή της καινοτομίας με τη σωστή διαχείριση και ικανότητα προσαρμογής μιας επιχείρησης προκειμένου να παρουσιάζει ανάπτυξη σε όλες τις φάσεις του κύκλου ζωής της. Είναι ξεκάθαρο φυσικά πως αυτό αφορά μια διαδικασία που ξεπερνά κατά πολύ την καθημερινή διαχείριση και αναφέρεται στους στόχους και την στρατηγική της επιχείρησης .
Ο αποτελεσματικός προγραμματισμός απαιτεί τη μέτρηση των στόχων. Ο πατέρας του σύγχρονου management Peter Drucker έχει προσδιορίσει τους κάτωθι τομείς για να θέσει μια επιχείρηση τους στόχους της:
- Marketing
- Καινοτομία
- Παραγωγικότητα
- Φυσικοί και οικονομικοί πόροι
- Κερδοφορία
- Απόδοση διευθυντών και ευθύνη
- Απόδοση εργαζομένων και οργάνωση
- Κοινωνική υπευθυνότητα
Σκεφτήκαμε, λοιπόν, από τώρα και για τις επόμενες 30 ημέρες να σας θέτουμε καθημερινά ένα ερώτημα, ώστε να απαντήσετε εσείς για τον αν τελικά η δική σας επιχειρηματική ιδέα είναι επιτυχημένη και αν θα συνεχίσει να είναι επιτυχημένη.
Για πείτε μας, λοιπόν
Ποιοι είναι οι βασικοί εταιρικοί σας στόχοι για το Διάστημα 2020-2021;